Tvůrčí psaní bez hranic

Celý minulý týden jsem měl možnost poznávat nové kraje, seznámit se s novými lidmi, všímat si jejich zvyklostí, mentality a obyčejů. Pokud se člověk pohybuje stále v jemu známém prostředí a potkává stále dokola ty stejné tváře, mnoho základních věcí mu může unikat. Co tím chci říct? Podstatu dnešního článku jsem de facto shrnul do hlavního titulku – v lidech je obrovský potenciál!

Stačí se kolem sebe pozorněji rozhlédnout a lidskou tvořivost, fantazii a důmyslnost můžeme vidět na každém kroku. Během dovolené jsem mimo jiné  navštívil také několik výstav. Ze všeho nejvíce mne zaujaly kreativní výtvory mých vrstevníků z umělecké sklářské školy. Z většiny výrobků přímo čišela různorodá fantazie a jednotlivé místnosti galerie díky perfektnímu nasvícení doslova hrály pestrobarevnou paletou barev.

Ano, v lidech je obrovský potenciál, ale… Zase to prokleté „ale“! Lidé musejí chtít svůj potenciál rozvíjet, nebýt leniví a věnovat mu určitý díl svého volného času, lidé nesmí zpohodlnět, nesmí poslouchat negativní ohlasy známých, kteří úplně ztratili chuť se někam posunout. Já i plno mých známých je nyní ve věku, kdy by měli mít hlavu plnou plánů a fantazie, ale žel je tomu naopak. Samozřejmě že ne u všech a za to jsem ze srdce rád! S takovými lidmi se setkávám úplně nejraději a úplně nejkrásnější na tom je, jak si spolu o těch snech můžeme povykládat.

V lidech je obrovský potenciál, ale ti se nesmí svých snů a přání vzdát. Ne teď, ne za deset let, nikdy! Vím, že to zní možná bláhově „jít si za svým snem“, ale proč to alespoň nezkusit? Například životním snem jedné mé kamarádky je otevřít si malou restauraci nebo kavárničku ve svém rodném městě. Naprosto úžasný nápad! Jen je hrozně důležité začít ten sen realizovat! Neskončit pouze u snění a za dvacet-třicet let se zatrpkle ohlédnout za faktem, že jsme byli příliš leniví a nesmělí svým vzdušným zámkům položit skutečný a pevný základní kámen.

Kamarádi a známí, sněme a využívejme potenciálu, který nám byl dán od Boha naplno!

Comments on: "V lidech je obrovský potenciál" (1)

  1. cuprumov said:

    Když jsem dočetl napadlo mě si pustit písničku od Jimma Cliffa You Can Get It If You Really Want. Či-li můžeš to mít/udělat pokud opravdu chceš. 🙂

Napsat komentář

Štítky